e-Dönüşüm Sıkça Sorulan Sorular

e- Dönüşüm ürünlerini kullanmaya başlamadan önce hangi kurumlara başvuru yapmam gerekiyor?

Gelir İdaresi Başkanlığı Kamu Sertifikasyon Merkezine mali mühür başvurusunda bulunulur. Mali mühür temin edildikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığına başvuruda bulunarak ürün ile ilgili aktivasyon işlemlerinin tamamlanır.

Mali Mühür Nedir? Ne işe yarar?

Mali mühür, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından elektronik belge olarak oluşturulacak e-Fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması, elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması amacıyla kullanılmaktadır.

İlk defa e-Fatura hizmetinde faydalanacağım. VakıfBank aracılığıyla Gelir İdaresi Başkanlığı’na e-Belge kullanımı için nasıl başvuru yapabilirim?

Şubelerimiz , VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığı’ndan başvuru işlemlerinizi başlatabilirsiniz.

Şubelerimiz , VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığı kanalarından herhangi biri ile başvurumu başlattığımda sistemden faturamı anında oluşturabilecek miyim?

Sistemden fatura oluşturabilmeniz için başvuru işlemlerinizden sonra mali mührünüz ile Gelir İdaresi Başkanlığından aktivasyon işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı aktivasyon işlemlerinizi “0 (216) 909 07 24 iletişim numarası ile tamamlayabilirsiniz. Ürün başvuru durumunuzu Şubelerimiz, VakıfBank Mobil, İnternet Bankacılığı ve Müşteri İletişim Merkezi'nden edinebilirsiniz.

Fatura oluşturabilmek için teknik destek almak istiyorum. Nasıl alabilirim?

Müşteri hizmetleri numaramız “0(216) 909 07 24 iletişim numarası üzerinden her konuda yardım alabilirisiniz.

Kontörüm bittiğinde paketim otomatik yenilenecek mi?

Satın aldığınız paket işlemi esnasında ekran üzerinde yer alan Paket Seçimi alanında “otomatik yenileme istiyorum” seçeneğini işaretlemeniz durumunda paketiniz güncel fiyatlardan otomatik yenilenecektir.

Kalan kontör bilgilerimi sistemden görebilecek miyim?

e-Dönüşüm Paket Görüntüleme/ Güncelleme ekranından paketiniz ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabileceksiniz.

e-Fatura ve e-Defter ürününü kullanmaktayım. e-İrsaliye ve e-Serbest meslek makbuzunu da kullanmak istiyorum. Daha sonra farklı ürünler için başvuru yapabilir miyim?

Bankamızdan e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Defter Saklama ürünlerine başvurulabilmektedir. Başvuru ekranından yeni ürün başvurusunda bulunabilirsiniz.

İsteğe bağlı olarak e-Fatura sistemine dahil olunabilir mi ?

Evet, isteğe bağlı olarak e-Fatura sistemine dahil olunabilir. Bu firmalar istedikleri takdirde e-Fatura sisteminden herhangi bir yaptırım olmadan çıkabilirler. Fakat ilgili kanun ve tebliğe istinaden bu firmalar, e-Fatura sistemindeyken alıp gönderdikleri e-Faturaları 10 yıl süre ile saklamakla yükümlüdür.

Özel entegrasyon yönteminden kimler faydalanabilir ?

Zorunlu ya da isteğe bağlı fark etmeksizin tüm e-Fatura kullanıcıları özel entegrasyon yönteminden faydalanabilmektedir.

Hem kağıt hem e-Fatura düzenlenmesi mümkün mü ?

Hayır. Aynı mal veya hizmet satışı için hem kâğıt faturanın hem de elektronik faturanın bir arada düzenlenmesi mümkün değildir.

e-Fatura yabancı para birimi ile kesilebilir mi?

VUK ve TTK hükümleri kapsamında yabancı para biriminde e-Fatura düzenlenebilmektedir.