Gelir İdaresi Başkanlığı Kamu Sertifikasyon Merkezine mali mühür başvurusunda bulunulur. Mali mühür temin edildikten sonra Gelir İdaresi Başkanlığına başvuruda bulunarak ürün ile ilgili aktivasyon işlemlerinin tamamlanır.
Mali mühür, tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından elektronik belge olarak oluşturulacak e-Fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün, kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması, elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması amacıyla kullanılmaktadır.
Şubelerimiz , VakıfBank Mobil ve İnternet Bankacılığı’ndan başvuru işlemlerinizi başlatabilirsiniz.
Sistemden fatura oluşturabilmeniz için başvuru işlemlerinizden sonra mali mührünüz ile Gelir İdaresi Başkanlığından aktivasyon işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı aktivasyon işlemlerinizi “0 (216) 909 07 24 iletişim numarası ile tamamlayabilirsiniz. Ürün başvuru durumunuzu Şubelerimiz, VakıfBank Mobil, İnternet Bankacılığı ve Müşteri İletişim Merkezi'nden edinebilirsiniz.
Müşteri hizmetleri numaramız “0(216) 909 07 24 iletişim numarası üzerinden her konuda yardım alabilirisiniz.
Satın aldığınız paket işlemi esnasında ekran üzerinde yer alan Paket Seçimi alanında “otomatik yenileme istiyorum” seçeneğini işaretlemeniz durumunda paketiniz güncel fiyatlardan otomatik yenilenecektir.
e-Dönüşüm Paket Görüntüleme/ Güncelleme ekranından paketiniz ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabileceksiniz.
Bankamızdan e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-İrsaliye, e-Müstahsil Makbuzu ve e-Defter Saklama ürünlerine başvurulabilmektedir. Başvuru ekranından yeni ürün başvurusunda bulunabilirsiniz.
Evet, isteğe bağlı olarak e-Fatura sistemine dahil olunabilir. Bu firmalar istedikleri takdirde e-Fatura sisteminden herhangi bir yaptırım olmadan çıkabilirler. Fakat ilgili kanun ve tebliğe istinaden bu firmalar, e-Fatura sistemindeyken alıp gönderdikleri e-Faturaları 10 yıl süre ile saklamakla yükümlüdür.
Zorunlu ya da isteğe bağlı fark etmeksizin tüm e-Fatura kullanıcıları özel entegrasyon yönteminden faydalanabilmektedir.
Hayır. Aynı mal veya hizmet satışı için hem kâğıt faturanın hem de elektronik faturanın bir arada düzenlenmesi mümkün değildir.
VUK ve TTK hükümleri kapsamında yabancı para biriminde e-Fatura düzenlenebilmektedir.